tisdag 19 augusti 2014


Det är lätt att skylla på någon annan.


Jag har med förvåning följt debatten de sista veckorna som pågått. kommunalrådet Kjell hedvall (S) har påstått att det är regeringens och invandrarnas fel att det är ont om bostäder i Lidköping.

Och detta är ju signifikant för denna mångårige kommunpamp det är alltid någon annans fel att det inte går riktigt så bra som det borde i Lidköping.

När befolkningsstatistiken inte gick så mycket upp som vi alla önskade så skyllde Hedvall på oppositionen och att vi talade illa om Lidköping. Jag tycker man får göra en skillnad på vad det handlar om jag talar aldrig illa om Lidköping som stad eller dess vackra omgivningar ej heller hur kommunen utvecklas.

Däremot har jag inte svårt att säga att vi kan mer i denna kommun med de resurser och de möjligheter vi har att sätta fart på olika hjul inom kommunen så är Lidköping värt ett bättre öde att  sakta lunka fram som en medelmåtta bland Sveriges kommuner. Med ett annat styre skulle Lidköpings kommun lätt kunna tävla med de 10 bästa kommunerna i Sverige i både kommunal service och företagsklimat samt boende miljöer.

Det är därför man blir så bedrövad när man ser att  kommunalrådet hela tiden säger att det är någon ananas fel.

Det är inte regeringens eller invandrarnas fel att det är bostadsbrist i Lidköping. Det är den styrande majoriteten som inte klarar av att leda kommunen i den riktning de själva önskar.

För mig och Centerpartiet är det oviktigt om min granne kommer från Lysekil eller Syrien. För mig är det viktigast att man flyttar hit och bidrar till den positiva utvecklingen av en en redan fantastisk kommun.

En kommun som kan så mycket mer.

Jag vill mer för Lidköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar